Rám, kyvná vidlice, stojany

Řazení produktů

13 položek celkem

Cena

1075900
11075900

Značky

Položek k zobrazení: 13

Výpis produktů

KSS501BL
Doprodej
1 266 Kč –24 %
950 Kč
Kód: KSS501BL
Opravná sada přepákování PROX, BETA RR 2t 4t
Doprodej
2 111 Kč –25 %
1 583 Kč
Kód: 26.110185
Kost přepákování Husqvarna FE TE 14-16
SLEVA 25% v košíku kód: SLEVA
4 592 Kč
Kód: 7720408304401
subchasis aluminio serie 7003 oxa para gas gas ec 18 19 y rieju mr 250300 20 24 Kód: 1040800
subchasis aluminio serie 7003 oxa para ktm 125250300450 sx 07 10 exc 08 11 xc 07 10 oem 77303002000 Kód: 1040503
subchasis aluminio serie 7003 oxa para ktm 125150250300350450500 sx 11 15 exc 12 16 xc 11 16 oem 77203002000 Kód: 1040502
subchasis aluminio serie 7003 oxa para ktm 125250300450 sx 07 10 exc 08 11 xc 07 10 oem 77303002000 Kód: 1040501

Ovládací prvky výpisu

13 položek celkem

Při jízdě na motocyklu dochází k zatěžování kyvné vidlice, zejména při přejezdu nerovností, nebo u prudkého stoupání. Neprospívá ji ani velký tlak při stlačování pružin, ke kterému dochází při skoku. Riziko poškození kyvné vidlice tak prudce vzrůstá s vaším jízdním stylem. Pokud tak nechcete poškodit rám, který drží vaši mašinu pohromadě, měli byste být obezřetnější. Avšak jako každá součástka, i rám či kyvná vidlice jde jednoduše vyměnit za novou.

Aby motorka držela pohromadě

Sedlo, motor, podvozek… jak to, že všechny tyto součástky drží pevně pohromadě? Odpověď je jednoduchá, dohromady je drží rám. Ten společně s kyvnou vidlicí a odpružením kol tvoří takzvanou podvozkovou skupinu stroje. Tato konstrukce má zpravidla tvar písmene U, kdy na konci ramen je zasazeno kolo. Kromě ideálního tvaru je však důležitá tuhost, lehkost a správná geometrie.

Nejběžnější variantou je motocykl s předními teleskopickými vidlemi a odpružením zadního kola. V takovém případě je typická kolmá pozice krku řízení k uložení vidlice. Tím je zajištěn lepší kontakt s vozovkou a minimalizuje se pružení. Motorka je tak ovladatelnější, stabilnější, a jízda na ní je tak mnohem bezpečnější. Rám nesmí být příliš měkký, aby se nekroutil v zatáčkách, ale ani příliš tuhý. Po dlouhé roky je standardním materiálem ocel, která je levná a snadno zpracovatelná. Největší slabinou je její měrná hmotnost, a proto se v dnešní době ve výrobě využívají i slitiny z hliníku. Ten umožňuje vytvořit pevnější tvar a zajistit tak co nejrovnější linii mezi krkem řízení a kyvnou vidlicí.

Kyvnou vidlici vybírejte dle délky, rozměru rámu a osy kola. U nás si můžete navíc vybrat z řady příslušenství, jako je například sada ložisek nebo boční stojan k vidlicím.