Ojnice a klikovky

Nejprodávanější

7 položek celkem
N1020
218 Kč

KTM 250/300 1990-2022, Husqvarna TE 250/300 2014-2022, GAS GAS EC 250/300 2021-2022

N1020
Prox ojniční ložisko KTM Husqvarna 18X22X20
264 Kč

KTM EXC SX 250/300 1990-2022, Husqvarna TE TC 250/300 2014-2022

21.6320
23.CBS63004
2 149 Kč

KTM 250/300 EXC 2004-2022, Husqvarna TE 250/300 2014-2022, GASGAS EC 250/300 2021-2022, KTM SX 250 2003-2022, Husqvarna TC 250 2014-2022

23.CBS63004
HR8669
2 257 Kč

KTM EXC 250/300 2004-2022, SX 250 2003-2022, Husqvarna TE 250/300 2014-2022, TC 250 2014-2022, Husaberg TE 250/300 2011-2014, GAS GAS EC 250/300 2021-2022, MC 250 2022

HR8669
P2069
2 575 Kč

BETA RR 250/300 2013-2017

P2069
Ojniční sada PROX KTM Husqvarna 2T
2 997 Kč

KTM EXC 250/300 2004-2022, SX 250 2003-2022, Husqvarna TE 250/300 2014-2022, TC 250 2014-2022, Husaberg TE 250/300 2011-2014, GAS GAS EC 250/300 2021-2022, MC 250 2022

03.6323
Ojniční sada PROX BETA RR 250/300 2018-
3 190 Kč

BETA RR 250/300 2018-2022

03.7318

Už vám někdy vrzalo v kolenech? Nebo jste špatně došlápli a v koleni vám ruplo? Když koleno nefunguje správně jak má, je to "opruz". Všudypřítomná bolest, neschopnost normálního pohybu, pomalá chůze a navíc, kdyby vás chtěl někdo na ulici oloupit, ani mu neutečete. Buď se s ním musíte porvat, nebo se nechat okrást. A to všechno jen kvůli nefunkčním kolenům. Kolena k životu potřebujeme. Jsou permanentně v pohybu, takže musí fungovat správně a hlavně bezbolestně.

Co je to ojnice?

Jednou z nejnamáhavější části motoru vaší mašiny je ojnice nebo klikovka. Ojnice, tahle malá, zdánlivě nevýznamná tyčka, převádí v pístových strojích posuvný pohyb v pohyb rotační. Zkrátka ji potřebujete, aby se vám točila kola. Jeden konec ojnice je připojen k pístu, ten druhý pak ke klice. Je neuvěřitelně drsně namáhaná. Musí vykázat provozní odolnost proti rázovému namáhání. Navíc musí zůstat pevná v tahu a ohybu a také ve vzpěru. Připomíná vám to něco? Kulturista, co zvedne těžké závaží, utáhne autobus plný lidí a nezlomí se, když se po něm ten autobus projede. Prostě to nejpevnější, co může být.

Na klasické ojnici najdeš jednak malé oko neboli oko ojnice. Pomocí pístního čepu se spojuje s pístem. Další část ojnice je její dřík – spojovací článek mezi okem a patou. Něco jako vaše páteř. Dřík musí dřít a ustát již zmiňovaný tlak a nápor. Navíc musí být schopen vést kanálkem olej pro mazání pístního čepu. Poslední namáhanou částí ojnice je pata. Je přichycena k ložisku ojnice.

Má-li vaše mašina ustát nápor, který potřebujete, aby ustála, zkontrolujte čas od času ojnice i klikovky. Natáhněte se s bolavými koleny na gauč, vezměte si do ruky mobil nebo noťas a najeďte na Dypree. Tady si vyberte z ojničních sad nebo ojničních ložisek. Dopřejte svému miláčkovi nové endoprotézy. Odměnou vám bude svižná a silná jízda. A proto jste si vlastně motorku pořizovali, nebo ne?

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení