Ojnice a klikovky

Nejprodávanější

6 položek celkem
N1020
218 Kč

KTM 250/300 1990-2021, Husqvarna TE 250/300 2014-2021

N1020
Prox ojniční ložisko KTM Husqvarna 18X22X20
264 Kč

KTM 250/300 1990-2021, Husqvarna TE 250/300 2014-2021

21.6320
23.CBS63004
2 149 Kč

KTM 250/300 EXC 2004-2022, Husqvarna TE 250/300 2014-2022, GASGAS EC 250/300 2021-2022, KTM SX 250 2003-2022, Husqvarna TC 250 2014-2022

23.CBS63004
HR8669
2 257 Kč

KTM EXC 250/300 2004-2021, Husqvarna TE 250/300 2014-2021, Husaberg TE 250/300 2011-2014

HR8669
P2069
2 575 Kč

BETA RR 250/300 2013-2017

P2069
Ojniční sada PROX KTM Husqvarna 2T
2 997 Kč

KTM EXC 250/300 2004-2021, Husqvarna TE 250/300 2014-2021, Husaberg TE 250/300 2011-2014

03.6323

Už vám někdy vrzalo v kolenech? Nebo jste špatně došlápli a v koleni vám ruplo? Když koleno nefunguje správně jak má, je to "opruz". Všudypřítomná bolest, neschopnost normálního pohybu, pomalá chůze a navíc, kdyby vás chtěl někdo na ulici oloupit, ani mu neutečete. Buď se s ním musíte porvat, nebo se nechat okrást. A to všechno jen kvůli nefunkčním kolenům. Kolena k životu potřebujeme. Jsou permanentně v pohybu, takže musí fungovat správně a hlavně bezbolestně.

Co je to ojnice?

Jednou z nejnamáhavější části motoru vaší mašiny je ojnice nebo klikovka. Ojnice, tahle malá, zdánlivě nevýznamná tyčka, převádí v pístových strojích posuvný pohyb v pohyb rotační. Zkrátka ji potřebujete, aby se vám točila kola. Jeden konec ojnice je připojen k pístu, ten druhý pak ke klice. Je neuvěřitelně drsně namáhaná. Musí vykázat provozní odolnost proti rázovému namáhání. Navíc musí zůstat pevná v tahu a ohybu a také ve vzpěru. Připomíná vám to něco? Kulturista, co zvedne těžké závaží, utáhne autobus plný lidí a nezlomí se, když se po něm ten autobus projede. Prostě to nejpevnější, co může být.

Na klasické ojnici najdeš jednak malé oko neboli oko ojnice. Pomocí pístního čepu se spojuje s pístem. Další část ojnice je její dřík – spojovací článek mezi okem a patou. Něco jako vaše páteř. Dřík musí dřít a ustát již zmiňovaný tlak a nápor. Navíc musí být schopen vést kanálkem olej pro mazání pístního čepu. Poslední namáhanou částí ojnice je pata. Je přichycena k ložisku ojnice.

Má-li vaše mašina ustát nápor, který potřebujete, aby ustála, zkontrolujte čas od času ojnice i klikovky. Natáhněte se s bolavými koleny na gauč, vezměte si do ruky mobil nebo noťas a najeďte na Dypree. Tady si vyberte z ojničních sad nebo ojničních ložisek. Dopřejte svému miláčkovi nové endoprotézy. Odměnou vám bude svižná a silná jízda. A proto jste si vlastně motorku pořizovali, nebo ne?