Rám a kyvná vidlice

Nejprodávanější

KSS501BL
 
1 222 Kč
MX 04069
Boční stojan NACHMAN BETA
Skladem (1 ks)
MX-04069
 
1 290 Kč
MX 04075
 
1 222 Kč
PDS kloubek kyvné vidlice 4MX KTM
 
600 Kč
Kompletní přepákování Husqvarna FACTORY CNC originál
12 590 Kč –33 %
Původně: 12 590 Kč  (–33 %)
8 431 Kč
KSS501BK
 
1 222 Kč
8 položek celkem
CV2106
155 Kč

Náhradní vložka do stojanu 

CV2106
PDS kloubek kyvné vidlice 4MX KTM
600 Kč

KTM EXC 125-500 2007-2015

271089
KSS501BK
1 222 Kč

KTM EXC/EXC-F 2008-2016, Husqvarna TE/FE 2014-2016

KSS501BK
KSS501BL
1 222 Kč

KTM EXC/EXC-F 2008-2016, Husqvarna TE/FE 2014-2016

KSS501BL
MX 04075
1 222 Kč

KTM EXC/EXC-F 125-500 2008-2016, Husqvarna TE/FE 125-501 2014-2016

MX-04075
MX 04069
1 290 Kč

BETA RR 125-480 2016-2019

MX-04069
Sada ložisek a těsnění pro přepákování KTM, Husqvarna ALL BALLS
1 815 Kč

Husqvarna FE/TE 125-450 2014-2019, FC/TC 125-450 2014-2018, KTM SX/SXF 125-450 2011-2018

27-1180
Kompletní přepákování Husqvarna FACTORY CNC originál
Výprodej
12 590 Kč –33 %
8 431 Kč

Husqvarna TE/FE 125-501 2014-2016

8130499004468

Při jízdě na motocyklu dochází k zatěžování kyvné vidlice, zejména při přejezdu nerovností, nebo u prudkého stoupání. Neprospívá ji ani velký tlak při stlačování pružin, ke kterému dochází při skoku. Riziko poškození kyvné vidlice tak prudce vzrůstá s vaším jízdním stylem. Pokud tak nechcete poškodit rám, který drží vaši mašinu pohromadě, měli byste být obezřetnější. Avšak jako každá součástka, i rám či kyvná vidlice jde jednoduše vyměnit za novou.

Aby motorka držela pohromadě

Sedlo, motor, podvozek… jak to, že všechny tyto součástky drží pevně pohromadě? Odpověď je jednoduchá, dohromady je drží rám. Ten společně s kyvnou vidlicí a odpružením kol tvoří takzvanou podvozkovou skupinu stroje. Tato konstrukce má zpravidla tvar písmene U, kdy na konci ramen je zasazeno kolo. Kromě ideálního tvaru je však důležitá tuhost, lehkost a správná geometrie.

Nejběžnější variantou je motocykl s předními teleskopickými vidlemi a odpružením zadního kola. V takovém případě je typická kolmá pozice krku řízení k uložení vidlice. Tím je zajištěn lepší kontakt s vozovkou a minimalizuje se pružení. Motorka je tak ovladatelnější, stabilnější, a jízda na ní je tak mnohem bezpečnější. Rám nesmí být příliš měkký, aby se nekroutil v zatáčkách, ale ani příliš tuhý. Po dlouhé roky je standardním materiálem ocel, která je levná a snadno zpracovatelná. Největší slabinou je její měrná hmotnost, a proto se v dnešní době ve výrobě využívají i slitiny z hliníku. Ten umožňuje vytvořit pevnější tvar a zajistit tak co nejrovnější linii mezi krkem řízení a kyvnou vidlicí.

Kyvnou vidlici vybírejte dle délky, rozměru rámu a osy kola. U nás si můžete navíc vybrat z řady příslušenství, jako je například sada ložisek nebo boční stojan k vidlicím.