Rám, kyvná vidlice, stojany

33 položek celkem

Cena

1074592
11074592

Značky

Položek k zobrazení: 33
352221383 951082476110059 5352166536873293238 n Kód: 79003023090
CV2109
108 Kč
Kód: CV2109
MX 04078
124 Kč
Kód: KSR01
CV2106
157 Kč
Kód: CV2106
CV2107 Kód: CV2107
Držák zadní brzdové hadice POLISPORT, oranžový KTM Kód: 8498000002
Držák zadní brzdové hadice POLISPORT, černý KTM Kód: 8498000001
Držák zadní brzdové hadice a kryt PDS POLISPORT, oranžový KTM Kód: 8497900002
SBK60001 Kód: SBK60001
Sada ložiska spodního uložení zadního tlumiče ALL BALLS KTM Kód: 29-5077
Sada ložiska spodního uložení zadního tlumiče ALL BALLS KTM Kód: 27-1089
Opravná sada kyvné vidlice ALL BALLS SHERCO
Akce
1 268 Kč –20 %
1 014 Kč
Kód: 28-1196
KSS501BK
1 194 Kč
Kód: KSS501BK
KSS504OR
1 249 Kč
Kód: KSS504OR
stojan nachman
1 255 Kč
Kód: KSS501SL
KSS501BL
1 266 Kč
Kód: KSS501BL
KSS501OR
1 273 Kč
Kód: KSS501OR
MX 04069
1 376 Kč
Kód: MX-04069
Sada ložisek a těsnění pro přepákování KTM, Husqvarna ALL BALLS Kód: 27-1180
Nahoru
Další produkty

Při jízdě na motocyklu dochází k zatěžování kyvné vidlice, zejména při přejezdu nerovností, nebo u prudkého stoupání. Neprospívá ji ani velký tlak při stlačování pružin, ke kterému dochází při skoku. Riziko poškození kyvné vidlice tak prudce vzrůstá s vaším jízdním stylem. Pokud tak nechcete poškodit rám, který drží vaši mašinu pohromadě, měli byste být obezřetnější. Avšak jako každá součástka, i rám či kyvná vidlice jde jednoduše vyměnit za novou.

Aby motorka držela pohromadě

Sedlo, motor, podvozek… jak to, že všechny tyto součástky drží pevně pohromadě? Odpověď je jednoduchá, dohromady je drží rám. Ten společně s kyvnou vidlicí a odpružením kol tvoří takzvanou podvozkovou skupinu stroje. Tato konstrukce má zpravidla tvar písmene U, kdy na konci ramen je zasazeno kolo. Kromě ideálního tvaru je však důležitá tuhost, lehkost a správná geometrie.

Nejběžnější variantou je motocykl s předními teleskopickými vidlemi a odpružením zadního kola. V takovém případě je typická kolmá pozice krku řízení k uložení vidlice. Tím je zajištěn lepší kontakt s vozovkou a minimalizuje se pružení. Motorka je tak ovladatelnější, stabilnější, a jízda na ní je tak mnohem bezpečnější. Rám nesmí být příliš měkký, aby se nekroutil v zatáčkách, ale ani příliš tuhý. Po dlouhé roky je standardním materiálem ocel, která je levná a snadno zpracovatelná. Největší slabinou je její měrná hmotnost, a proto se v dnešní době ve výrobě využívají i slitiny z hliníku. Ten umožňuje vytvořit pevnější tvar a zajistit tak co nejrovnější linii mezi krkem řízení a kyvnou vidlicí.

Kyvnou vidlici vybírejte dle délky, rozměru rámu a osy kola. U nás si můžete navíc vybrat z řady příslušenství, jako je například sada ložisek nebo boční stojan k vidlicím.